sobota, 16 maja 2015

Czapeczka dla niemowlaka


Przy kompletowaniu wyprawki dla mojego maluszka, okazało się, iż zaginęły mi wszystkie wiązane czapeczki, postanowiłam zatem wykonać kilka.


Na podstawie czapeczek niewiązanych, które mi się ostały przygotowałam wzór. Czapeczka będzie wiązana i z małymi "uszkami".
Do wykonania czapeczki potrzebny będzie w miarę elastyczny materiał np. stretch bawełniany. Na podstawie wzoru wycinamy 1 podwójnie złożony element A oraz 2 podwójnie złożone elementy B (miejsca złożenia zaznaczone zostały na czerwono), a także dwa paski materiału o wymiarach 2 cm x 20 cm na sznureczki do wiązania.
Szycie czapeczki rozpoczynamy do przygotowania sznureczków. W tym celu zszywamy wzdłuż oraz na jednym z końców paski materiału, a następnie przewracamy je na prawą stronę.
Części B układamy jedna na drugiej prawą strona do wewnątrz. Pomiędzy umieszczamy sznureczki, tak by znalazły się one na wysokości "uszek". Sznureczki mogą wystawać poza obręb części B. Dzięki temu, będziemy mieli gwarancję, że nie wysuną się podczas wszywania.
Tak ułożone elementy zszywamy od strony "uszek". Zszyty element rozkładamy na płasko, a następnie składamy w poprzek i zszywamy boczny szew, tak by znalazł się wewnątrz dwóch warstwa materiału.

W ten sposób powstała nam dolna część czapeczki.
Górną część czapeczki stworzy element A. Rozpoczynamy o zszycia zaszewek. Istnieją dwie szkoły, tj. fragmenty w kształcie litery V można wyciąć i zszyć brzegi lub po prostu przeszyć i pozostawić wewnątrz czapeczki.
Ja postanowiłam nie odcinać materiału. Przy takim sposobie wykonania zaszewek ważne jest, aby przed zszyciem głównego szwu czapeczki zaszewki rozłożyć w różne strony. Pozostało nam już tylko zszycie górnej i dolnej części czapeczki. Aby czapeczka wyglądała estetycznie rozpoczynamy w miejscu szwu górnej i dolnej części, który powinien znaleźć się w tylnej części czapeczki. Teraz wystarczy obrócić czapeczkę na prawą stronę i gotowe.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz