wtorek, 19 lipca 2016

Krótkie spodenki

Tym razem cała seria krótkich kolorowych spodenek dla moich dzieciaków. Na początek star wars z kieszonka z przodu. 


Wykrój składa się z 4 części - tyłu (star wars), przodu (star wars), wierzch - karczek spodni (białe), spodu kieszeni (białe). Wszystkie elementy wykrajany ze złożonego na pół materiału.

Na początek przypinamy i przyszywamy wnętrze kieszeni do przodu spodenek, prawą do prawej
Przewracamy na prawą stronę i układamy na karczku.


Przyszywamy górną krawędź przodu do karczku. Dodatkowo spinamy boki spodenek.

Przewracamy spodenki na lewą stronę i zszywamy spód worka kiesze

Układamy przód spodenek na tyle, spinamy i zszywamy - szwy boczne oraz krok.

W tym momencie mamy gotową bazę spodenek i możemy zdecydować, jak długa ma być nogawka, czy spodenki mają mieć obniżony krok (z pozoru może to dość późno na takie decyzje, ale można jeszcze wiele zmienić, a mały model ma szansę sam zdecydować co mu pasuje). Mój synek chciał spodenki za kolano, dlatego przygotowałam mankiety do nogawek. Obmierzyłam obwód nogawki i przygotowałam paski materiału o długości obwodu nogawki + margines na szew i szerokości 2x pożądana długość mankietu.
Mankiety doszyłam. Doszyłam również pas, w który wciągnęłam gumkę.
Tak powstały spodenki dla czyścioszka....
...i dla brudaska.



W podobny sposób powstały żółto-brązowe spodenki z asymetrycznym cięciem.

A na koniec najmniejsze i najprostsze spodenki, tym razem bez kieszeni, z prostego wykroju. Wystarczy wyciąć przód, tył, zszyć, doszyć mankiety i gotowe.



1 komentarz: