piątek, 1 maja 2015

Poduszka do karmienia

Poprzednio nie miałam, tym razem uznałam, że może się przydać - poduszka do karmienia. Niestety okazała się dość wbrew pozorom droga, nawet ponad 100 zł.


Postanowiłam więc zrobić ją sama. Wymiary znalazłam na stronie jednego ze sklepów (25x45x70 cm). Na tej podstawie rozrysowałam sobie wzór na papierze.


Poduszka do karmienia - tutorial

Rozpoczęłam od odrysowania wzoru na materiale - kremowej bawełnie. Aby łatwiej było wyciąć kształt, złożyłam materiał na pół, a następnie znów na pół. Odrysowałam jedną połowę i wycięłam, uzyskując w ten sposób dwa jednakowe elementy.


  
Zszyłam poduszkę pozostawiając otwór na wypchanie. Przewróciłam poduszkę na prawą stronę i przystąpiłam do wypychania. Jako wypełnienie użyłam silikonowych kulek (zakupione na allegro.pl). To samo wypełnienie można również znaleźć w poduszkach. Świetnie nadają się poduszki ikea www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/60262193/ - do wypełnienia poduszki do karmienia potrzebne są 2-3 poduszki ikea.
Oczywiście im mniej wypełnienia, tym bardziej miękka jest poduszka.
Wypełnioną poduszkę zszywamy, ja zrobiłam to ręcznie. 
Poduszka wypełniona kulkami silikonowymi ma tą niebywałą zaletę, że można ją prać w całości. Zdecydowałam się jednak uszyć również poszewki na poduszkę.

Poszewka - krok po kroku


Zdecydowałam się uszyć 2 pokrowce. Jeden aksamitny, drugi polar minky + flanela. Do wykonania poszewki wykorzystałam ten sam wzór, który przygotowałam dla poduszki, jednak aby można było ją zakładać i zdejmować przygotowałam miejsce na otwór. W przypadku poduszki wykonanej z dwóch różnych materiałów otwór zdecydowałam się umieścić po stronie flaneli. Podobnie jak w przypadku samej poduszki przygotowałam dwa kawałki materiału w kształcie fasolki. Następnie jedną stronę przycięłam zgodnie zgodnie z rysunkiem (kolor czerwony). Dodatkowo przycięłam drugą część zakładki (kolor zielony na rysunku). Oba kawałki podłożyłam.


 Aby zszyć poszewkę materiał należy ułożyć następująco, prawą stroną do góry jedna strona poszewki (cała fasolka), a następnie prawą stroną do dołu, najpierw większa na następnie mniejsza część. Tak ułożone części zszywamy i poszewka gotowa.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz