czwartek, 5 maja 2016

Dziewczęce koszulki



Zrobiłam ostatnio kilka dużych zamówień na dzianiny i powoli szyję.
W tym tygodniu powstała cała seria koszulek dla mojej córci, a dokładnie 3 sztuki - z materiału w żyrafki (tego samego co poprzednio bluza) z żółtymi rękawkami, recyklingowa - różowa i kremowa z dziewczynką.
Koszulki takie szyje się na prawdę łatwo i szybko. Na początek wycinamy z materiału tył, przód i 2 x rękaw.



Zszywanie rozpoczynany od przytwierdzenia rękawów do przodu i tyłu. W tym przypadku wykorzystałam cudowny panel z dziewczynką na przód, pozostałe elementy wykonałam z dzianiny żakardowej.
Następnie zszywamy szwy boczne i rękawów i koszulka już prawie gotowa.
Można nawet zostawić ją w tej postaci. Ja jednak zdecydowałam się na wykończenie. 
Dodałam podkrój szyi. W tym celu skroiłam pasek materiału 4 cz szerokości i 2 cm krótszy niż obwód szyi koszulki. Zszyłam krótsze boki paska, a powstały okrąg przypięłam do dekoltu prawą do prawej i przyszyłam. 
Następnie złożyłam doszyty pasek do wewnątrz i podłożyła. Przypięłam szpilkami i szyłam po prawej stronie tak, by w pasować się idealnie w poprzedni szew.


Dół koszulki podłożyłam, a do mankietów przyszyłam wykończenia z resztek materiału panelu.



Oprócz koszulki z dziewczynką wykonałam jeszcze jedną w żyrafy. Tu wykończenie dekoltu przyszyłam od razu ze złożonego paska materiału. 
A to ostatnia propozycja, tym razem recyklingowa. Przód i tył koszulki powstały z mojej starej koszulki. Aby koszulka była bardziej spójna, oprócz rękawów z materiału w zygzaki doszyłam jeszcze serduszko. 
Zastanawiałam się chwilę, gdzie najlepiej je umieścić, ostatecznie wylądowało w dolnym progu. 

  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz