poniedziałek, 27 kwietnia 2015

Chusteczka - apaszka

Wiosna w tym roku, jest wyjątkowo niezdecydowana - śnieg, deszcz, słońce, upał... Dziś np. było cudownie, słonecznie, ale niestety wietrznie. Okazało się, że moim chłopcom brakuje czegoś cienkiego, czym można by osłonić szyję przed wiatrem. Chusteczki, które już mają, polarowo-bawełniane, są jednak za ciepłe. Dziś więc uszyłam chłopcom dwustronne chusteczki bawełniane.

Krok po kroku


Apaszka ma być cieniutka, zdecydowałam się więc na dwie warstwy bawełny. Wykorzystałam tkaniny zakupione w craftoholicshop.com oraz moim ulubionym sklepie stacjonarnym mieszczącym się w Gdańsku Wrzeszczu przy ulicy Grunwaldzkiej (okolice Galerii Bałtyckiej). Rozpoczynamy od narysowania kształtu apaszki i przycięcia materiału. Jako wzór wykorzystałam chusteczki, które powstały jakiś czas temu, w razie czego pokazuję wymiary gotowej apaszki (podczas przycinania dodałam po 1 cm na szwy).

Samo wykonanie jest banalnie proste. Zszywamy dwie warstwy materiału ułożone prawą do prawej, pozostawiając otwór do przewinięcia. Moim zdaniem najlepszym miejscem na otwór jest jeden z końców. Zszytą apaszkę przewracamy na prawą stronę, przeprasowujemy i zaszywamy otwór.


 Pozostało już tylko zapięcie. Ja zdecydowałam się na rzep, dzięki czemu chusteczka będzie mogła być dwustronna. Rzepy wielkości 1,5 x 4 cm przyszyłam maszyną do apaszki i gotowe. Bardzo prosta i praktyczna chusteczka powstawała zaledwie 15 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz