poniedziałek, 18 stycznia 2016

Przedłużamy eleganckie spodnie

Czyli jak przyszyć mankiet do spodni.
Mój synek ma eleganckie spodnie, jeszcze po starszym bracie, które niestety bardzo wystrzępiły się na dole, a dodatkowo zrobiły się za krótkie. Synek jednak tak bardzo lubi te spodenki, że postanowiłam je przedłużyć. Wykorzystałam to tego kawałek materiału w roboty.
Jako że, jak już nadmieniłam nogawki są zniszczone, odcięłam poprzednie podłożenie oraz postrzępiony fragment nogawki (około 1 cm z długości nogawki), ale można równie d
obrze rozpruć podłożenie.

Przygotowałam 2 prostokąty, po jednym na każdą nogawkę. Dłuższy bok ma długość obwodu nogawki + 1 cm na szew, krótszy zaś zależ od tego jak długi ma być mankiet i o ile chcemy przedłużyć spodnie - u mnie 12 cm.
Na początek zszywamy materiał mankietu wzdłuż krótszego boku.
Nogawkę umieszczamy w mankiecie, tak by nogawka i mankiet były przewrócone na lewą stronę - czyli lewa strona nogawki i prawa mankietu stykać będą się ze sobą.




Odwijamy mankiet i wtedy rozprasowujemy szew.
Spodenki przewracamy na prawą stronę i dół mankietu podkładamy i zaprasowujemy podłożenie.

Zawijamy mankiet na nogawkę. Głębokość podwinięcia zależy od tego jaką długość mankietu chcemy osiągnąć.



Przyszywamy podwinięty mankiet do nogawki i gotowe. Spodnie prezentują się fantastycznie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz