środa, 8 czerwca 2016

Torba za zakupy chowana do kieszonki

Do wykonania torby potrzebujemy 2 identycznej wielkości kawałków materiału. Ich rozmiar zależy już tylko od nas, należy jednak pamiętać, że gotowa torba będzie około 4 cm węższa i 10 cm krótsza.
Zszywamy boczne szwy torby. Aby torba ładnie wyglądała wewnątrz najpierw zszywamy boki na prawej, a potem lewej stronie.
Kolejny etap to przygotowanie dna torby. Układamy spód torby jak na zdjęciu. Aby wykonać dno, mierzymy boki powstałego prostokąta. Na tej podstawie tworzymy szablon dna. Narożniki szablonu zaokrąglamy. Na podstawie szablonu przygotowujemy dno. Materiał wycinamy dodając ok 1,5-2 cm na szwy.
 
Do gotowego dna doszywamy zamek. Ja wykorzystałam taśmę tapicerską. Przyszyłam całość wokół dna, układając suwak prawą stroną do prawej strony materiału, tak by ząbki zwrócone były do wewnątrz. Szycie rozpoczynałam od środka dłuższego boku. Pozostawiłam ok 4 cm wolne fragmenty zamka na końcu i początku.


Na tak wszyty zamek założyłam suwak. Aby nie ryzykować, że się z sunie, zszyłam ze ząbki na samym końcu taśmy.
Tak prezentuje się sama kieszonka, stanowiąca jednocześnie dno torby. Dzięki wykorzystaniu taśmy suwakowej kieszonka ładnie się zamyka, a dno otwiera się w całości.

Przyszedł czas na połączenie dna z resztą torby. Układamy obie części torby prawą do prawej, zostawiając wolne ok 2 cm powyżej szwu, aby można było brzeg podwinąć i ładnie wykończyć.


Paski wykonałam z tego samego materiału co torbę. Ich długość i szerokość najlepiej dopasować do swoich potrzeb. Gotowe paski rozprasowałam tak, by szew znalazł się na środku.
Zaprasowujemy mankiet torby. Podwójne założenie na ok 3 cm każde.
Paski układamy na wewnętrznej stronie torby, każdy na jednej ze stron, tak by strona ze szwami zwrócona była do wnętrza torby. Brzeg podkładamy i przeszywamy.
Na koniec wzmacniamy wszycie pasków.
Gotowa torba po złożeniu mieści się w kieszonce.


W drugiej wersji, wykonałam torbę z wewnętrzną kieszonką. Przygotowałam kieszonkę, z 2 prostokątnych kawałków materiału, które zszyłam i z 3 stron i podłożyłam w górnej części. Na środku górnego brzegu wszyłam rzep
Kieszonkę umieściłam w torbie, tak by po podłożeniu brzegu kieszonka wypadła tuż pod podłożeniem. Paski torby umieściłam jak w poprzednim przypadku.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz