poniedziałek, 15 czerwca 2015

Spodenki na lato

Zbliża się lato i to nie tylko kalendarzowe. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku pogoda nas nie zawiedzie. Stąd mój pomysł na krótkie spodenki dla malucha.
Bazą do projektu był wykrój spodenek z burdy 5/2015. Ja jednak swój projekt postanowiłam wykończyć ściągaczami.

Przedstawione spodenki są w rozmiarze 0-3.
Wykrój spodenek: spodenki przód i spodenki tył.
Tym razem znów się rozpędziłam i powstało kilka różnych spodenek. Użyłam do ich wykonania lekko rozciągliwej wzorzystej dzianiny (dresowka.pl), stretchu (craftoholicshop.com) oraz ściągacza.
Rozpoczynamy od przeniesienia wzoru na tkaninę. Wzór przenosimy w taki sposób, by po wycięciu przód oraz tył stanowiły całość. Następnie wycinamy ściągacze. Długość złożonego na pół materiału na ściągacz powinna stanowić 3/4 długości fragmentu do którego ma być doszyta, tj. nogawki oraz pasa. Szerokość ściągacza zależy od tego jak szerokie mankiety chcemy uzyskać. U mnie było to 10 cm w przypadku szerszego mankietu i 5 cm w przypadku węższego.
Zszywany przednią i tylną część spodenek - szwy boczne oraz dolny (wewnętrzna strona nogawek i krok).

 Następnie składamy ściągacz mankietów na pół i zszywamy wzdłuż krótszej krawędzi. Tak zszyte mankiety składamy na pół (prawą stroną na zewnątrz) i doszywamy.
Należy zwrócić uwagę, by doszywanie górnego ściągacza rozpocząć od szwu na środku tyłu spodenek, dolne zaś od szwu ściągacza i wewnętrznego szwu nogawek.


I spodenki gotowe




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz