niedziela, 26 lipca 2015

Kapelusz pirata


Trochę to trwało, ale wreszcie powstał.
Zatem po kolei...
Rozpoczęłam od rozrysowania kształtu kapelusza.




Wzór przeniosłam na materiał (4 warstwy czarnej tkaniny) oraz usztywnienie (2x). Jako usztywnienie zastosowałam materiał z rolety (może też być fizelina).
Podzieliłam materiał na 2 części (tył i przód kapelusza). Ułożyłam kolejne warstwy - czarną tkaninę prawą do prawej, a na wierzchu usztywnienie. Zszyłam materiał pozostawiając otwór do przewinięcia. Po przewinięciu obszyłam całość na prawej stronie zaszywając jednocześnie otwór, który pozostał po szyciu na lewej stronie. Do obszycia użyłam 2 różnych nici - jasnej wiodącej i czarnej w bębenku. Dzięki tamu zewnętrzna strona kapelusza uzyskała zdobienie, wewnętrzna zaś pozostała prawie;-) czarna.


 Następnie zszyłam ze sobą dwie części kapelusza tak, by rozmiar odpowiadał rozmiarowi głowy dziecka.


Na tym etapie zabrakło już tylko pirackiej czaszki.
Do jej wykonania użyłam farb do tkanin. Namalowany wzór utrwaliła prasując go na prawej stronie przez papier do pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz