piątek, 31 lipca 2015

Sukienka w kolorze blue

Pogoda i nastrój w kolorze blue zainspirowały mnie do stworzenia sukienki. Na stronie belleparis kupiłam śliczny szaro-niebieski materiał. Całość sukienki powstała na bazie wykroju znalezionego w burdzie - 2/2015 numer 603. 

Wykorzystałam przód, który zmniejszyłam do rozmiaru 68. I tak powstał przód sukienki. Tył stworzyłam zwężając o 1,5 cm przód sukienki od strony złożenia. Po środku wykonałam nacięcie o głębokości 5 cm. Ponadto przygotowałam jeszcze podkroje ramion oraz dekoltu (przodu i tyłu).





Szycie sukienki rozpoczęłam od zszycia szwów bocznych i szwów ramion. Z przodu, na środku zrobiłam podwójną zakładkę. Następnie zszyłam ze sobą podkrój przodu i tyłu. 

Podkroje ramion zszyłam tak by każdy z nich tworzył całość w kształcie przypominającym owal. 

Następnie przyszyłam kolejno (prawa do prawej) podkrój przodu i tyłu, a następnie ramion. 

Przewróciłam sukienkę na prawą stronę i obstebnowałam podkroje ok 0,5 cm od brzegu. 





Na koniec podłożyłam dół sukienki. Żeby dodać jej trochę oryginalności dół sukienki ozdobiłam koronkową taśmą klejącą z tchibo, którą dodatkowo przyszyłam. Żeby taśma się nie odkleiła na wszelki wypadek przyszyłam ją.



Aby dopełnić całą stylizację wykonałam jeszcze opaskę z motylkiem. Do wykonania opaski wykorzystałam dzianinę - pasek o wymiarach 40 x 7 cm oraz dwa prostokąty z materiału, z którego zrobiłam sukienkę. Z materiały wykonałam motylka zgodnie z opisem motyle 3.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz