piątek, 11 września 2015

Śpiworek z rękawkami

Zbliża się jesień, a z nią coraz zimniejsze noce. Okazało się, że moje maleństwo marznie, bo jak wszystkie dzieci odkrywa się w nocy. Marzną zwłaszcza rączki i typowe śpiworki niestety nie pomagają. Postanowiłam uszyć więc śpiworek z rękawkami, specjalnie troszkę dłuższymi, by zakrywały też dłonie.
Do uszycia śpiworka wykorzystałam tkaninę na szlafroki, jest mięciutka i milutki z obu stron więc sprawdzi się idealnie. Materiał zakupiłam w dresówce.
Rozpoczęłam od przygotowania elementów wykroju - przodu i tyłu worka oraz rękawów.
Wykrój przeniosłam na materiał i wycięłam dodając 1 cm na szwy. Każdą z części worka uszyłam z dwóch części - granatowej góry i różowego dołu. Dodatkowo z różowego materiału przygotowałam podkrój szyi (przód i tył).

przódtył2x dół worka

 Zszyłam górną i dolną część worka zarówno przedniego jak i tylnego

 Oraz zszyłam ze sobą obie części worka.

 Następnie zszyłam boczne szwy rękawów i podłożyłam rękawy.


Gotowe rękawy wszyłam do worka.

Następnie wykonałam podkrój szyi, który wszyłam do prawie gotowego śpiworka.




 Tak wygląda prawie gotowy śpiworek. Na tym etapie brakuje jednak czegoś, co umożliwiłoby włożenie dziecka do środka, ja zastosowałam zamek. Długość zamka dopasowałam empirycznie, gdyż posiadałam tylko zamek z metra (w tym przypadku nie ma konieczności montowania zamka rozdzielczego). Użyłam zamka 3 cm dłuższego niż rozcięcie (1 cm pozostawiłam u dołu, schowany wewnątrz śpiworka, 2 cm od góry)


 Rozcięłam śpiworek po środku i szpilkami zamocowałam zamek do wszycia

 Wszyłam zamek z jednej strony, następnie z drugiej.
 Górną część zamka przy szyi wykończyłam zaginając kocówki zamka do wewnątrz i podszywając je ręcznie trójkątami różowej tkaniny.
 Z uwagi na rodzaj zastosowanego materiału, wszycie jest prawie nie widoczne.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz