niedziela, 6 września 2015

Spodenki dlachłopca

Wakacje się skończyły, wydawałoby się więc, że to już nie pora na krótkie spodenki. Okazał się jednak, że w przedszkolu jest tak gorąco, że sprawdzają się idealnie. Idąc więc za potrzebą stworzyłam kilka par spodenek dla synka.
Spodenki powstały z poniższych części wykroju. Różnią się jednak długością i wykończeniem nogawek, jedne mają kieszenie inne nie.
Przygotowania rozpoczęłam od przeniesienia wykroju na materiał i wycięcia ze złożonego na pół materiału następujących części: 2x przód, 2x tył, 2 razy woki kieszeni przód i tył.

Spodenki przód
Spodenki tył


worki kieszeni











Rozpoczęłam od zszycia ze sobą, na lewej stronie, przedniej i tylnej części worka kieszeni.
Następnie wszyłam kieszeń do spodni łącząc krawędź A kieszeni przewróconej na lewą stronę z krawędzią B przedniej części spodenek. 

Następnie przygotowałam do zszycia nogawki - przednią i tylną część. Najpierw szwów bocznych zewnętrznych, łącznie z kieszenią, a następnie wewnętrznych.


 Następnie przeszywając za jednym razem całość - przód i tył, zszyłam ze sobą nogawki spodenek.


Zdecydowałam wykończyć górną część ściągaczem.


 Do wykończenia nogawek również użyłam ściągacza, równie dobrze można jednak po prostu podłożyć materiał.

A oto gotowe spodenki:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz