poniedziałek, 14 marca 2016

Wiosenno-zimowy wianek

Początek kalendarzowej wiosny już nie długo, ale na razie, jak mówi stare przysłowie, w marcu jak w garncu i za oknem na zmianę pojawiają się mróz, słońce i deszcze. Zatem trochę zimy trochę wiosny. Idąc tym tropem postanowiłam stworzyć wiosenno-zimowy wianek. Wiosenno-zimowy? Właśnie tak, wiosenny, bo w motylki i kwiatki, ale w zimowych stonowanych kolorach, z przewagą bieli i beżu.
Do wykonania bazy wiosenno-zimowego wianka wykorzystałam stare gazety. Wykonałam z nich słomki papierowej wikliny jak w tym opisie


 Aby nadać wieńcowi odpowiedni kształt długi balon wygięłam w okrąg i związałam sznurkiem by się nie odkształcał.
 Następnie zabrałam się za oplatanie balonu papierowymi słomkami.

 I tak jedna po drugiej aż do uzyskania gęstego wieńca. Tak wykonaną bazę spryskałam białym lakierem, z obu stron. Po wyschnięciu przebiłam balon i spryskałam ponownie, tak by lakier pokrył również wnętrze wieńca.



 Tak przygotowaną bazę ozdobiłam wykonanymi wcześniej kwiatkami ze skrawków materiału podszewkowego. Z materiału wycięłam różnej wielkości kółka, które opaliłam, ułożyłam od największego do najmniejszego i zszyłam na środku. Na koniec środek wykończyłam srebrnymi koralikami.
Z prostokątnych kawałków podszewki i tiulu zszytych ze sobą wykonałam motylki




Elementy dekoracyjne przytwierdziłam do wieńca za pomocą kleju na gorąco.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz