wtorek, 19 kwietnia 2016

Bluza z dresówki

Właśnie się obkupiłam. Mam teraz mnóstwo wzorzystych dresówek, bawełny i cudownie mięciutkie minky. Nic tylko brać się do szycia. Właściwie, to już się wzięłam.
Na początek wykorzystałam 0,5 m dresówki w neonowe kropeczki, do tego 2 fioletowe ściągacze i wygrzebana gdzieś resztka fioletowej dzianiny i trochę większy kawałek kremowej dresówki. Z tych elementów powstały:
bluza, spodenki 2x, czapeczka i chusteczka.

Podstawowym elementem mojego projektu była bluza dla córci. Troszkę przedłużona w rozmiarze między 74-80, czyli tak 9-12 miesięcy.
Aby wykonać bluzę skroiłam:
- 2x przód,
- tył,
- 2x rękaw,
- pasek na wykończenie dekoltu,
- pasek na wykończenie dołu bluzy,
- ściągacz na wykończenie mankietów,
- pasek na podłożenie zamka,
- zamek błyskawiczny.
Szycie rozpoczęłam od połączenia rękawów z tyłem i przodami.
Następnie zszyłam szwy boczne i szwy rękawów.
Złożony na pół dłuższy pasek materiału przyszyłam na spodzie bluzy, a krótszy przy dekolcie.

 Bluza powoli nabiera kształtów. Bluza wygląda już prawie na gotową, ale dopiero teraz zaczynają się trudności.
 Czas na zamek. Na początek, z przyciętego na końcu w V paska robimy podłożenie części zamka bez suwaka. Pasek składamy na pół, wzdłuż długiego boku i zaszywamy krótkie końce. Następnie przewracamy na prawą stronę. Otwartą dłuższą krawędź obrzuciłam.
 Dokładnie wymierzyłam długość zamka przypinając go do bluzy szpilkami. Ponieważ była taka konieczność zamek skróciłam od góry, pozostawiając 2 cm nadmiaru. Metalowe blokady suwaka przeniosłam tak, by stanowiły właściwy koniec zamka. Ząbki powyżej blokady usunęłam za pomocą cążków. Koniec bez ząbków podłożyłam i naszyłam zamek na pasek podłożenia, rozpoczynając od dołu zamka, tak by na górze pozostał wolny fragment paska, od ściętej strony.

 Zamek przyszyłam do bluzy. Elementy ułożyłam tak, by zamek znalazł się pomiędzy przodem bluzy, a paskiem podłożenia. Na prawej stronie bluzy ułożyłam zamek ząbkami w stronę rękawa. Ścięty koniec paska podłożenia umieściłam między materiałem przodu bluzy a zamkiem.
Po wszyciu zamka wykonałam jeszcze jeden szew na prawej stronie.


 Drugą część zamka, z suwakiem ułożyłam prawą do prawej na przodzie bluzy i doszyłam. Podobnie jak w przypadku pierwszej części zamka wykończyłam wszycie zamka szwem na wierzchu, na prawej stronie bluzy.

 Na koniec dodałam ściągacze na rękawach i bluza gotowa.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz