poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Piórnik

Mój synek wymyślił sobie piórnik, w sumie to już chyba trzeci... Tym razem miał być otwierany i mieć kieszonkę (na karty piłkarskie).
Wybór tkanin należał do mojego synka i padł na żabie wnętrze i mięciutki sowi polarek od zewnątrz - miał być taki do przytulania.
Tak prezentuje się nasz wspólny projekt.
 Na materiał w żabki i sowy przeniosłam kształt piórnika i wycięłam.
 Z materiału w żabki przygotowałam kieszonkę. Przycięłam prostokąt o wymiarach 22 x 28 cm. Prostokąt złożyłam na pół, jak na zdjęciu.

 Następnie rozrysowałam miejsce otworów (długości ok 9-10 cm) na zamek. Otwory umieściłam ok 4 cm od krawędzi materiału.
 Do wykonania kieszonki przygotowałam jeszcze prostokąt przypadkowego materiału o wymiarach 22 x 14 cm. Materiał ten będzie stanowić rodzaj podszewki i wzmocnienia przy zamkach. Materiał umieściłam pod jedną warstwą materiału w żabki.
 Oba materiały nacięłam jak na zdjęciu, wzdłuż czerwonych linii.
Następnie złożyłam powstałe trapezy i trójkąciki obu materiałów do wewnątrz.
 

 Pomiędzy jedną i drugą warstwą materiału umieściłam zamek i zszyłam przy krawędzi materiału. Wykonałam 2 takie kieszonki.

Na zewnętrznej stronie kieszonki zaplanowałam sobie miejsce na nożyczki. Do jego wykonania przygotowałam sobie kształt zaokrąglonego na końcu trójkąta. Wycięłam 2 takie kształty i zszyłam na lewej stronie, następnie przewróciłam na prawą.


 Następnie zszyłam złożony na pół materiał w żabki na lewej stronie i przewinęłam na prawą przez kieszonkę. Kieszonkę na nożyczki naszyłam na tą część prostokąta w żabki, z której nie ma zamków.

Następnie dostosowałam wnętrze piórnika do projektu, czyli wszyłam gumki. Na materiale narysowałam linię, na której zaznaczyłam co pół centymetra, rozpoczynając i kończąc 1 cm od brzegu. Na gumce zaznaczyłam 1 cm odcinki. Gumkę przypięłam za pomocą szpilek, tak by zaznaczone na materiale i gumce kreski pokrywały się. Dzięki temu powstały miejsca np. na kredki.


 Gumkę naszyłam.
 Po drugiej stronie wymierzyłam na gumce miejsce na linijkę ok 3 cm, oraz klej 2 cm i ołówki 1 cm podobnie jak na kredki. Ponieważ linijka jest płaska, na materiale odmierzyłam ten sam odcinek, w pozostałych przypadkach odcinki na gumce były 2 razy dłuższe niż na materiale.

 Do tak przygotowanego wnętrza piórnika przymocowałam zamek. Zamek ułożyłam tak, by lewa strona zamka zwrócona była do prawej strony materiału. Wykorzystałam taśmę do zamka, ale tak sprawdzi się również zwykły zamek, nierodzielczy.
 Zamek zaczęłam naszywać ok 1 cm od środka piórnika. Następnie idąc do linii środka, tak by oba końce zamka się zeszły.


 Na wierzch nałożyłam zewnętrzny materiał w sowy, prawą stroną do dołu. Zszyłam jednocześnie obie warstwy materiału oraz zamek, pozostawiając na końcu otwór ok 4 cm oraz odstające końce zamka.
 Przewróciłam piórnik na prawą stronę i założyłam zamek.
 Zapięłam piórnik, a końcówkę zamka zaszyłam by suwak nie spadł.


 Skróciłam końcówkę zamka i włożyłam do środka, między obie warstwy materiału i zaszyłam pozostawiony wcześniej otwór. Kieszonkę naszyłam na środku piórnika.
 





 Wszystko mieści się jak należy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz