niedziela, 9 sierpnia 2015

Kamizelka

W końcu udało mi się znaleźć więcej czasu i coś uszyć, między innymi kamizelkę. 
Do jej uszycia wykorzystałam dzianinę - brązową w żółte łapki i żółtą oraz żółty ściągacz. Projekt powstał na bazie wykroju rozpinanej bluzy, który zaczerpnęłam z burdy. Równie dobrze jednak można stworzyć wykrój na bazie posiadanej w domu bluzy czy kamizelki. 

Z brązowej dzianiny skroiłam dwa razy przód, a ze złożonego na pół materiału jedną część tyłu. Zaś żółtej dzianiny, również złożonej, górną część tyłu. 
Aby kamizelka ładnie się prezentowała, większość części zszyłam tzw. ściegiem bieliźnianym (czyli najpierw lewą do lewej a następnie prawą do prawej). 
Rozpoczęłam od zszycia obu części tyłu. 

Następnie szwy boczne i ramion. 

Tak powstała baza kamizelki, do której wykończenia użyłam żółtego ściągacza. Z paska o szerokości 6 cm i długości 5 cm krótszej niż obwód wykończenia w miejscu na ręce. Najpierw zszyłam ściągacz wzdłuż krótszej krawędzi, złożyłam na pół i wszyłam. 
Następnie doszyłam ściągacz przy szyi wykonany z paska materiału o szerokości 6 cm i długości obwodu przy szyi + 3 cm . Następnie wykończyłam dół tak by zamek można było wszyć wewnątrz ściągacza. 1,5 cm od brzegu wzmocniłam szew ręcznie i rozprułam pozostałą końcówkę.

Następnie wewnętrzną część ściągacza doszyłam do pozostałego materiału. 

Końcówkę ściągacza zawinęłam do wewnątrz. W tak powstałej "kieszonce" umieszczony zostanie zamek.

W ten sam sposób wszyłam ściągacz dolny wykonany z paska materiału o szerokości 11 cm i długości 12 cm krótszej niż dolny obwód. Tu również stworzyłam "kieszonki" na zamek.
Szpilkami przypięłam zamek. Górną część zamka schowałam w kieszonce, tak by sztywna końcówka zamka nie raniła szyi dziecka. Następnie korzystając ze specjalnej stopki do wszywania zamka, wszyłam go rozpoczynając od góry.
Myślę, że wyszło całkiem nieźle;-)

 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz