czwartek, 12 listopada 2015

Mufka - ocieplacz na ręce do wózka

Pogoda nie rozpieszcza... Czas więc rozpocząć przygotowania na jesienno-zimowe spacery. Po tym jak ostatnio przemokły i przemarzły mi dłonie. Rękawiczki można było wręcz wyżymać postanowiłam wykonać taką jakby mufkę na rączkę wózka.
Do wykonania mufki wykorzystałam ceratę w dresówki i ocieplenie.
kropki z ikea, amarantowe futerko z
Na początek przycięłam dwa prostokąty o wymiarach 28 x 55 cm oraz 20,5 x 55 cm.

 Oba prostokąty złożyłam na pół i odrysowałam kształt, który chciałam nadać mufce.


 Wycięłam wszystkie 3 materiały w odpowiedni kształt i ułożyłam kolejno: ocieplinę, futerko prawą stroną na wierzch i ceratę lewą na wierzch.

 Tak ułożone warstwy obszyłam 1 cm od brzegu pozostawiając otwór do przewrócenia na prawą stronę.
 Przewróciłam każdy z elementów na prawą stronę i zaszyłam otwór wykonując szew wzdłuż całej prostej krawędzi.

 Następnie doszyłam rzepy. Na szerszej części po stronie futerka doszyłam ostry rzep, a na węższej części od strony ceraty, miękki rzep.




 Tak wygląda wewnętrzna strona ocieplacza po zapięciu rzepa.

Żeby mufka się nie rozłaziła zszyłam boki oraz środek na długości około 7 cm.
 
 Po przymiarce uznałam, że mufka jednak zbytnio się jeszcze rozchodzi.


 Zszyłam więc jeszcze po 5 cm wychodząc w obie strony od środka. Po zapięciu na poręczy, tak prezentuje się mój ocieolacz.







 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz