wtorek, 3 listopada 2015

Zakładki

Moje chłopaki się pochorowały... aby trochę zabić nudę robiliśmy zakładki. 
Do wykonania zakładek potrzebne są kolorowe tektury (np. kolorowy blok techniczny) i taśma dwustronna lub klej, ołówek i czarny marker. A do tego narzędzia - koniecznie nożyczki i linijka, przydatne będą też cyrkiel, ekierka i podkładka do zaginania. Można też przygotować kredki, przydadzą się do cieniowania, lub gdy zabraknie tektury w odpowiednim odcieniu.
Rozpoczynamy od przygotowania bazy. U mnie, zakładki będą trójkątne. Rozpoczynamy od przygotowania kwadratów (u mnie o boku 8 cm).


Rozrysowujemy przekątne i wycinamy jeden z trójkątów i tak powstaje nam gotowy kształt. 




Aby uzyskać zakładkę, którą będziemy ozdabiać zaginamy wzdłuż przekątnych i składamy boczne trójkąty jeden na drugi, tak by uzyskać trójkąt równoramienny prostokątny. Górny trójkącik przyklejamy.
Teraz pełna dowolność. Ja postawiłam na wzory, które wybrali sobie chłopcy czyli ninja, angry birds i minionki. Rozrysowałam je, oni wycinali elementy, a potem przyklejali. 
Dzięki wykorzystaniu taśmy dwustronnej osiągnęliśmy efekt 3D. 

A tak prezentują się wszystkie zakładki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz