sobota, 7 listopada 2015

Sukienka do kompletu

Wpadłam w absolutny wir szycia... Z pożyczonej od koleżanki sukienki dla dziewczynki zrobiłam wykrój i uszyłam córci sukienkę. Tak sobie umyśliłam, że fajnie by było, gdyby pasowała do miętowego komplecik.
A teraz po kolei...
Przenosimy wykrój na materiał, przód z podwójnie złożonego materiału i 2 razy tył. Dokładamy 2,5 z dołu cm na podłożenie i po 1 cm na szwy i wykończenie dekoltu oraz pach.

Zdecydowałam się również na rodzaj aplikacji stanowiącej łącznik z pozostałymi elementami kompletu tj. gwiazdką. Narysowałam wzór, przeniosłam na materiał i wycięłam.
 Przechodzimy do szycia. Na początek boczne szwy.
 
 Następnie szwy ramion.

 Aby wykończyć dekolt i pachy podłożyłam materiał, tylko jedno założenie na szerokości 1 cm i przeszyłam. Przy dekolcie wykonałam dwa równoległe szwy. Podkroje pach wykończyłam pojedynczym szwem


Wybrałam miejsce umieszczenia gwiazdki i naszyłam ją ściegiem zygzakowatym.



 Na koniec zostało podłożenie dołu i brzegów tyłu. Podobnie jak dla dekoltu zrobiłam jedno podłożenie,ale tym razem na głębokość 2 cm.

 

 Jeszcze zapięcie - czyli nabijamy zatrzaski. 6 sztuk w odległości około 8 cm od siebie. Najważniejsze by odległości były równe.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz