piątek, 30 października 2015

Haloween


Zrobiliśmy przegląd szafy i już prawie chłopcy zdecydowali się na kolejny
strój karnawałowy z ubiegłego roku - żółwia ninja.



  ...Niestety w końcu zdecydowali się wybrać coś nowego i tak w ekspresowym tempie powstały duch i mumia.
Szybkie i bardzo tanie. 
Na początek mumia. Wykorzystałam płócienne prześcieradło, które podarłam na paski szerokości ok 10 cm.
 
Chciałam, żeby strój dziecko mogło zakładać samo, żeby nie trzeba było owijać bandażem. Postanowiłam więc zrobić koszulkę, spodenki i maskę.
Koszulkę złożyłam z 3 elementów. Na początek, zszywając paski materiału po spirali, ale tak, by szew był widoczny na prawej stronie utworzyłam korpus. 
W górnej części, po oby stronach wycięłam nieduże półkola na rękawy. 
Obszyłam brzeg półkoli. Zszyłam szwy ramion. Z tyłu wykonałam wycięcie w kształcie litery V, by koszulkę łatwiej było założyć. 
W taki sam sposób jak korpus, z pasków zszywanych po spirali przygotowałam rękawy.
Wszyłam rękawy i koszulka gotowa. 

Spodenki stworzyłam również z 3 części. Zszytych po spirali nogawek oraz pasa biodrowego. W pasie przygotowałam tunel i wciągnęłam gumkę. 
Nogawki przyszyłam najpierw do pasa, zaczynając od środka tyłu pasa. W przedniej części nogawki zszyłam ze sobą.
Ostatnim etapem była maska. Szyjąc po spirali utworzyłam tunel, który następnie zszyłam z góry na okrągło. Wykonałam otwory na oczy i buzię i maska gotowa.




Ducha stworzyłam z poszewki na poduszkę. Na początek dopasowałam i wycięłam oczy. Następnie ścięłam rogi i doszyłam do nich rękawy utworzone z pasków materiału, który został mi podczas tworzenia mumii. 
W związku z tym, iż oczy wycięłam tak na prawdę na tylnej części poszewki, wymagała ona przedłużenia. Doszyłam więc zszyte paski materiału tworząc dolny kołnierz.
Aby dopełnić wizerunek, uszyłam maluchom jeszcze torby na słodkości ze strasznego duchowego materiału.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz