wtorek, 15 grudnia 2015

Mikołajowa podusia

Starszy synek dostał reniferka, młodszy zażyczył sobie mikołaja. By spełnić jego życzenie wykorzystałam biały polarowy koc ikea, czerwony minky i kremową grubą dresówkę.
Przygotowałam szablo - wzór mikołajka, a właściwie jego głowy.
Jako bazę wykorzystałam kremową dresówkę. Na podstawie szablonu narysowałam głowę oraz czapkę mikołaja. Połączyłam obie części. Do czapki przyszyłam okrągły pomponik.
 Następnie broda. Na materiale przygotowałam obrys twarzy mikołaja. D obrysu przypięłam szpilkami brodę, stworzoną z długiego pasa materiału, mocno go marszcząc.

 Przyszyłam brodę do twarzy. Następnie zszyłam dolną krawędź pasa tworzącego brodę z obrysem głowy mikołaja ponownie mocno marszcząc materiał.
 Na granicy głowy i czapki doszyłam - szyjąc prawa do lewej i po wierzchu, białe wykończenie czapki, trochę je marszcząc.
 Pozostało wykończenie twarzy. Wąsy przygotowałam - każdy z dwóch oddzielnych części zszytych po lewej stronie i przewróconych na prawą. Następnie doszyłam je do głowy.


 Oczy doszyłam z wierzchu. W podobny sposób powstał nos. Z tym że nos trochę wypchałam i przyszyłam ręcznie tak by zakryć miejsce przyszycia nosa.
Na koniec odrysowałam ostateczny kształt poduszki na dreówce, z której stworzyłam plecy poduszki. Wypchana jest mięciutka i bardzo świąteczna.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz