wtorek, 1 grudnia 2015

Odliczanie do Świąt...

Wraz z początkiem grudnia rozpoczęło się odliczanie dni do Świąt - Wigilii. W internecie można znaleźć mnóstwo gadżetów do odliczania. Z dziećmi postanowiliśmy stworzyć swój własny - bałwankowy odmierzacz czasu.
Bałwanka wykonaliśmy niemal w całości z papieru.
Na początek na kartonie odrysowałam 2 jednakowe koła. Koła skleiłam, docięłam żeby nadać i odpowiedni kształt. Tak przygotowaną bazę głowy na brzegu okleiłam taśmą maarską.

 Następnie przygotowałam kształt kapelusza.

 Za pomocą taśmy malarskiej przykleiłam kapelusz i policzki bałwanka. Podobnie jak głowę, z dwóch kartoników przygotowałam marchewkę.

 Tak przygotowane formy pokrywamy skrawkami gazety, które przyklejamy klejem typu wikol lub lakierem.

Pamiętamy również o wyklejeniu brzegów formy.



Gotowe elementy lakierujemy
Możemy rozpocząć malowanie.
Aby całkowicie pokryć powierzchnię potrzebujemy ok 4-5 warstw farby białej. W przypadku kolorowych farb, wystarczą 2-3.

Aby wykończyć bałwanka domalowujemy pasek kapelusza i z filcu wycinamy ostrokrzew.

Markerem dorysowujemy detale. Ostrokrzew przyklejamy do kapelusza taśmą dwustronną.

Dopisujemy liczby.
Pozostało już tylko przymocowanie naszej wskazówki - marchewki. Wykorzystałam do tego szpilkę i kawałek korka. Wyznaczamy miejsce umieszczenia szpileczki. Przebijamy marchewkę i bałwanka, po drugiej stronie umieszczamy korek.




Od spodu możemy zamontować jeszcze wieszaczek - np. linkę lub spinacz. Spinacz przymocowałam za pomocą srebrnej taśmy.
Bałwanek gotowy do odliczania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz