poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Kocyk

Kocyk do wózka krok po kroku


Dziś podzielę się z wami opisem sposobu wykonania kocyka do wózka. 
Kocyk jest dwustronny - z jednej strony jednobarwny polar minky, z drugiej kolorowa bawełna - obie tkaniny zakupione w craftoholicshop.com. Dodatkowe ocieplenie kocyka stanowi włóknina 100g/m2. Przygotowanie koszyka rozpoczynamy od dobrania wielkości. Dla mnie idealną bazą była 1FQ (ćwiartka) polaru o wymiarach 75 x 50 cm. Do tego wymiaru przycięłam bawełnę oraz ocieplinę. Aby kocyk prezentował się ciekawiej od strony polarku wycięłam jeden z motywów - ptaszków wzorzystej tkaniny bawełnianej i  ściegiem zygzakowatym naszyłam na prawej stronie polarku, w rogu, ok 20 centymetrów od brzegu, tak by po zszyciu wszystkich warstw aplikacja nadal była widoczna.

Przycięte tkaniny układamy jedna na drugiej w następującej kolejności (od dołu): ocieplina, polar , prawą stroną do góry oraz , tkanina bawełniana prawą stroną do dołu. Tkaniny spięłam szpilkami, pozostawiając ok 15 przerwę na jednym z boków, która posłuży do przewrócenia kocyka na prawą stronę. Aby kocyk miał ładnie zaokrąglone narożniki, odrysowałam na materiale nieduży talerzyk tworząc eleganckie zaokrąglenia. Materiały zszyłam ściegiem zygzakowatym, pozostawiając nie spięte szpilkami miejsce nie zszytym.


Kocyk obróciłam na prawą stronę i przeprasowałam od strony bawełny. Pozostało jeszcze zaszyć dziurę, która umożliwiła wywrócenie kocyka na właściwą stronę. Dziurę zaszyłam wykonując ściegiem prostym szew wzdłuż wszystkich czterech krawędzi kocyka ok 0,5 cm do brzegu.


Gotowy kocyk jest mięciutki, cieplutki, a rozmiar w sam raz do gondoli.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz