środa, 15 kwietnia 2015

Sposób na przykrótką koszulkę

Podobnie jak z przykrótkimi spodniami, możemy poradzić sobie z przykrótką koszulką.
Koszulka mojego synka uszyta jest z nieco grubszej dzianiny, coś pomiędzy bluzą, a T-shirt'em. Wydłużenie jej za pomocą ściągacza nada koszulce wygląd bardziej zbliżony do bluzy.


Poprawiamy koszulkę krok po kroku


Podobnie jak w projekcie spodni wybrałam bezowy ściągacz, podwójnie złożony o szerokości docelowej ok 5 cm. 

W przeciwieństwie do spodni, koszulka nie wymagała rozprucia podłożenia. Długość ściągacza dopasowałam tak, by ściągacz powodował delikatne zmarszczenie bluzki u dołu tj. kilka centymetrów krótszy niż szerokość koszulki.



Ściągacz zszyłam tak, by tworzył "komin", złożyłam na pół prawą stroną na wierzch. Aby doszyć przedłużenie do koszuli najlepiej założyć ściągacz na prawą stronę koszulki i przypiąć szpilkami. W przypadku koszulki dziecięcej, która nie jest zbyt duża wystarczą 4 szpilki - na szwach i w połowie przodu i tyłu. Takie upięcie pomoże równomiernie naciągnąć przedłużenie względem koszulki. Szycie rozpoczęłam na wysokości szwu bocznego, tak by koszulka wyglądała estetyczniej. Ściągacz przyszyłam szwem prostym, a następnie wzmocniłam zygzakiem.



Czyż po takiej małej przeróbce nie wygląda znacznie lepiej?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz