sobota, 25 kwietnia 2015

Kryjówka pod łóżkiem


Moi chłopcy mają w pokoju łóżeczko z ikea, model kura (zdjęcie łóżka ze strony ikea.pl). Pod łóżeczkiem, z przodu stoi komoda, a z tyłu oczywiście powstała fantastyczna kryjówka - baza. Chłopcy uznali jednak, że brakuje tam drzwi. 


Postanowiłam więc zrobić tam zasłonkę. Pod krótszą krawędzią łóżka, od strony drabinki przykręciłam karnisz (notabene również z ikea www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80079363/). Wymierzyłam szerokość i wysokość otworu, tak by zasłona wpasowała się pomiędzy drewniane elementy łóżka. Aby móc bez problemu podłożyć zasłonę, a także wykonać ładne marszczenie na długości dodałam 10 cm, zaś szerokość zasłon pomnożyłam przez 2 , zatem gotowy materiał ma wymiary 87 x 150 cm (ze względu na szerokość tkaniny www.leroymerlin.pl/dekoracja-okien/tkaniny-i-firany/tkaniny-na-mb/tkanina-auta,p95082,l947.html zabrakło kilkunastu centymetrów do pełnej podwójnej szerokości łóżka, ale to nie problem).

Najpierw podłożyłam boki tkaniny, na szerokość około 1 cm. Następnie doszyłam taśmę do zasłon (www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80296955/), by górny brzeg wyglądał ładnie materiał podłożyłam na szerokość 4 cm.


Nadszedł czas, by przymierzyć zasłonę do łóżeczka. Zaznaczyłam szpilkami na jaką długość podłożyć firankę i podłożyłam na maszynie. 

Następnie, by uzyskać efekt marszczenia założyłam haczyki do zasłon (www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/40212203/), robiąc zakładkę na 5 oczek oraz pozostawiając pomiędzy haczykami również 5 oczek.
Zasłonkę powiesiłam, a chłopcy mają wreszcie drzwi do swojej bazy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz