czwartek, 16 kwietnia 2015

Mucha


Mucha, czyli jak zrobić z synka "kochanego urwisa";-)

Dziś proponuję coś dla starszego dziecka. Zostało mi trochę resztek i postanowiłam zrobić swoim chłopcom muszki. Już zresztą nie pierwsze. Nie wiem jak wasi chłopcy, ale moim uwielbiają je nosić. Bycie jak to mówią "egelanckim" wymaga muszki.






Zaczynamy od przygotowania materiału. Potrzebne będą 3 kawałki o wymiarach:
11 x 20 cm
4 x 7 cm
oraz w zależności od szyi dziecka i tego jak szeroki ma być pas na szyi ok 3 x 40 cm.
Dodatkowo z każdej strony dodałam ok 5 mm na szwy.

Moje muszki wykonane były z resztek, więc materiał na pasek zszywałam z kilku kawałków tak by długość po zszyciu wyniosła ok 40 cm.
Wszystkie kawałki składamy wzdłuż prawą stroną do wewnątrz, zaprasowujemy i zszywamy.


 Tak zszyte kawałki materiału przewracamy na prawą stronę i zaprasowujemy w taki sposób by szew znalazł się na środku.


 Następnie zawijamy zewnętrzne postrzępione końcówki do środka, by uzyskać ładne wykończenie.
Tak zakończone końce dwóch krótszych pasków zszywamy w taki sposób by oba szwy (poprzedni szew wzdłuż i nowy) znalazły się po wewnętrznej stronie. Dłuższy pasek na razie odkładamy.

 Mamy już gotowe elementy, składamy więc naszą muszkę. Rozpoczynamy od spięcia większego prostokąta szpilkami w sposób pokazany na zdjęciu. By muszka była ładna należy równomiernie zmarszczyć materiał. W miejscu spięcia przeszywamy muszkę ręcznie. Na uzyskanego w ten sposób motylka zakładamy mniejszy prostokąt.
Jeśli muszka ma być przypinana wystarczy założyć zaczep np. na guzik.  Ja wybrałam wersję z paskiem zapinanym na rzep (ze względu na łatwość regulacji długości, gdyż muszki przeznaczone są dla obu moich synów, których obwody szyi się różnią). Zamiast rzepu można również zastosować zatrzask, specjalne zapięcie lub wszyć gumkę.

Wracamy więc do paska.Na końcach paska przyszywamy rzepy, pamiętając żeby na prawej stronie paska naszyć ostrzejszą część rzepu, zaś na lewej (czyli tej, na której znajduje się szew) miękką. W taki sposób zagwarantujemy, że ostra część rzepa nie będzie kaleczyć szyi dziecka, ani nie zahaczy materiału.
Pasek przeciągamy przez oczko już gotowej kokardy i muszka gotowa.





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz