czwartek, 1 października 2015

Dinusiowy dres

Na początek spodenki


Wykorzystałam dwie dzianiny, w dinusie oraz niebieską, a do wykończenia ściągacz w nieco innym odcieniu niebieskiego.
Żeby spodnie były ciekawsze, nogawkę podzieliłam na dwie części - dinusie i niebieski. Tej samej niebieskiej dzianiny użyłam do wykonania kieszeni. 
Ale zacznijmy od początku.
Wykrój spodenek przeniosłam na tkaninę. Nogawkę (a właściwie cały przód/tył spodenek) podzieliłam w stosunku 3:1 i dolną, krótszą część skroiłam z niebieskiej dzianiny, a drugą z dinusiów. Z niebieskiej tkaniny skroiłam również worki kieszeni.
Na początek zszyłam worki kieszeni - prawa do prawej.
Worki doszyłam do przednich części spodenek.




 Następnie zszyłam boczne szwy spodenek oraz szew wewnętrzny nogawek.


Górną część spodenek wykończyłam ściągaczem. Na początek przypięłam szpileczką i przyfastrygowawszy kieszenie, tak by nie przemieściły się podczas wszywania ściągacza. 
Ściągacz szerokości 10 cm przycięłam na długość 3/4 obwodu spodenek i doszyłam.


 I tak powstały spodenki 3/4, ale że mają być długie, zostało wykończenie nogawek. Z przyciętego wcześniej niebieckiego materiału zszyłam tunele. Gotowe tunele doszyłam na końcach nogawek i wykończyłam ściągaczami (szerokość 6 cm, długość 2/3 obwodu dołu nogawki).


Oprócz dinusiowych powstały jeszcze szare spodenki (tym razem bez kieszeni):


Dinusiowa bluza

Do przygotowania wykroju bluzy wykorzystałam bluzę synka, dodałam kilka centymetrów na długości i rękawach.
Rękawy skroiłam z niebieskiej dzianiny, tył w całości z materiału w dniusie, podobnie jak dwie części przodu, do tego ściągacze i zamek (wykorzystałam zamek 60 cm, który finalnie skróciłam od góry).
Baza bluzy powstała poprzez zszycie szwów bocznych i szwów ramion.
Do gotowej bazy doszyłam rękawy, które najpierw zszyłam.
 Teraz przechodzimy do nieco trudniejszej części tj. ściągaczy. Ściągacz dolny i górny przyszywamy w następujący sposób - najpierw doszywamy jeden brzeg ściągacza. Następnie drugi, na tym samym szwie, z tym że zaczynając i kończąc ok 1,5 cm od brzegu.




 Do tak przygotowanej bazy możemy wszyć zamek. Najpierw układamy zamek i bluzę prawą do prawej i zszywamy po stronie zamka. Górną część zamka, podwinęłam do środka i ukryłam w końcówce ściągacza.
 Po wewnętrznej stronie bluzy tworzymy kieszonkę ze ściągacza. Przypinamy szpileczką i przeszywamy wzdłuż całego zamka, po prawej stronie bluzy.
 Na sam koniec doszyłam ściągacze rękawów.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz