sobota, 24 października 2015

Minionkowy piórnik

Nie wiem skąd wzięła się ta fascynacja, żeby nie powiedzieć obsesja na punkcie minionków, ale dzieci je lubią. Dziś wspólnie z dziećmi zrobiliśmy minionkowe piórniki.
Do wykonania takiego piórnika potrzebne są:
- 3 rolki po papierze toaletowym, najlepiej, jeśli jedna z nich będzie miała mniejszą średnicę;
- kawałek tektury;
- kolorowy filc;
- klej do tkanin;
- wikol lub inny klej do papieru;
- taśma malarka;
- taśma dwustronna;
- taśma washi lub farba akrylowa;
- przyda się również, ale nie jest konieczna konturówka do szkła.
Na początek ustalamy rozmiar piórnika. Jeśli ma być krótszy niż dwie rolki, jedną z rolek przycinamy do odpowiedniej długości. W ten sposób uzyskamy również dwie części piórnika.

Aby piórnik zamykał się do wnętrza dłuższej rolki wklejamy rolkę o mniejszej średnicy. Jeśli różnica w średnicach jest duża, wewnętrzną rolkę oklejamy taśmą malarską.



Aby ładnie wykończyć wewnętrzną część piórnika użyłam taśmy washi, ale można zastosować farbę, najlepiej akrylową. Dodatkowo brzeg wykończyłam konturówką do szkła.


Następnie podklejamy jeden koniec obu połówek piórnika wyciętym w kształt kółka kawałkiem tektury. Najlepiej za pomocą taśmy malarskiej.

  

 Rolkę oklejamy taśmą dwustronną i przygotowujemy filc.
 Na początek żółta baza - 2 kółeczka oraz 2 prostokąty.

I przyklejamy.

Do tego elementy wykończenia - spodenki, oczka, buźka naszego minionka. Ja na początek przygotowałam sobie szablony z papieru, a następnie wycięłam je z filcu.


 Wycięte elementy odpowiednio posklejałam - oczka, buźkę i kieszonkę na spodenkach.


 A potem przyklejamy. Oczka na górnej części, zaś buźkę w zależności o wielkości zamknięcia. Ostatecznie powstały dwa piórniczki.


Można zastosować wymienne główki. Mi niestety zabrakło żółtego filcu w tym samym odcieniu.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz