piątek, 16 października 2015

Ponczo dla maluszka

Jakiś czas temu znalazłam w jednym z numerów burdy sweter-ponczo dla nastolatki. Zainspirowało mnie to do stworzenia ponczo dla mojej córci. Bazując na elementach wykroju z burdy przerobiłam je tak by pasowały do mojej wizji. Rozpoczęłam od przygotowania kolejnych elementów wykroju - 2 x rękaw, 2 x przód, 1 x podwójnie złożony tył, 2 x kaptur z podwójnie złożonego materiału.
 Rozpoczynamy od przyszycia rękawów do paneli przednich oraz tyłu.
rękaw + przód
przód + rękaw + tył + rękaw + przód
Na koniec podkładamy całość wzdłuż dolnej krawędzi zewnętrznej oraz pionowe szwy przodu.
Przygotowujemy kaptur do wszycia (linia czerwona - linia złożenia każdej z części panelu). Na początek - zaszewki (linia zielona na rysunku).
Następnie zszywamy ze sobą dwa panele kaptura. Układamy na sobie prawą do prawej rozłożone części i obszywamy dookoła (na rysunku linia żółta) pozostawiają wolną dolną część.
Przewracamy na prawą stronę i wkładamy jedną część w drugą tak, by powstał kształt kaptura.

Wszywamy kaptur.
Pozostało już tylko wykończenie. Ze względu na to, iż jest to ponczo dla maluszka, zszyłam dolny szew rękawa (na rysunku zaznaczony kolorem czerwonym) na odcinku około 10 cm. 



   Na koniec wszyłam rzepy przy przednich klapach i gotowe.
 
 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz