wtorek, 20 października 2015

Jesienny wianek



Niektórzy uważają, że wieszanie wianków na drzwiach to tandetna moda, ale jak to lubię. Zwłaszcza, jeśli sama mogę wykonać taki wianek. Lubię też materiały naturalne lub recyklingowe.
Tym razem wykorzystałam dar jesieni - liście, szyszki, kasztany, jarzębinę, dziką różę.
Rozpoczynamy od wykonania bazy. Można kupić gotową, styropianową. Ale wbrew pozorom nie są tak łatwo dostępne, w internecie płacimy za przesyłkę, dlatego zdecydowałam się na stworzenie własnej.
Wykorzystałam do tego tekturę. Wycięłam dwa kółka - wymiar dowolny, u mnie średnica 30 cm, a szerokość 8 cm. Dwa kółka ułożyłam jedno na drugim i skleiłam, zwracając uwagę na to, by zgięcia tektury były prostopadłe.
Następnie okleiłam kółka taśmą malarską. 

Tak powstałą bazę owinęłam materiałem. Wykorzystałam brązowy szyfon, ale można użyć w zasadzie każdego. 

Końcówkę materiału podkleiłam taśmą dwustronną.
Aby materiał się nie przesuwał, a także by stworzyć rusztowanie pod jesienne ozdoby owinęłam kółko sznurkiem - szpagatem.


Wianek ozdobiłam wspomnianymi szyszkami, liśćmi itd. Mocowałam je pod sznurkiem oraz za pomocą kleju na gorąco.
Zależało mi na tym, żeby wianek nie był przeładowanym, dlatego ozdobiłam tylko dolną część.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz